۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۱۰۲۴۶۷۷
مدیر عامل یک شرکت تولیدی فرش ماشینی با تشریح عوامل عقبگرد صنعت نساجی گفت: نساجی در صنعت یتیم است و از دو طرف به آن فشار وارد می‌کنند. در این حوزه کار بنیادین، دانش بنیادی، انتخاب مدیر لایق انجام نشده و هر شخصی از مسئولین به دنبال سهم خواهی خود از پیکره نساجی است.
کد خبر: ۲۱۴۲
نویسنده : امیر سیاهی

نیازهای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان تامین می شود

زجر‌های کارآفرینان را با ناکارآمدی و بی‌تجربگی اضافه نکنید!

مدیر عامل یک شرکت تولیدی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی موکت، کفپوش و فرش ماشینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط نسبت به موانع و مشکلات صنعت نساجی انتقاد و بیان کرد: ما در دو جبهه چالش داریم؛ یکی جبهه بخش خصوصی و دیگری بخش دولتی یا همان واسطه گران و دلالان که این بخش، عامل 90 درصدی عقبگرد صنعت نساجی است.

نیازهای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان تامین می شود

مدیران ناشایست و قوانین دست و پا گیر از عوامل عقبگرد صنعت نساجی است

ابراهیم سیدی افزود: یکی از عوامل عقبگرد صنعت نساجی انتصاب مدیران ناشایست و فاقد علم و دانش در سکان هدایت این صنعت و بحث دوم، قوانین دست و پا گیری است که توسط این مدیران نالایق و فاقد کارشناسی ثبت و ضبط می‌شود.

جبران کمبودها به علت وجود مافیا بر گردن تولید کننده اصلی می‌افتد

به علت وجود مافیا و واسطه گران که اسمشان در هیچ کجا ثبت نمی شود جبران کمبود بر گردن تولید کننده اصلی می‌افتد.

سیدی وضع قوانین به دور از انصاف را نیز یکی دیگر از مشکلات صنعت نساجی برشمرد و گفت: برای جبران کمبود و نقص ها، قوانینی وضع و با ایجاد یکسری سازوکار غلط به این صنعت ضربه می زنند تا مثلاً کمبود برطرف شود، مانند عوارض گمرک، ارزش افزوده، تسهیلات بانکی، عملکرد مالیاتی و تامین اجتماعی که واقعا می توانند به تولید کننده امتیازاتی بدهند،  اما به علت وجود مافیا و واسطه گران که اسمشان در هیچ کجا ثبت نمی شود این جبران کمبود بر گردن تولید کننده اصلی می‌افتد.

 

نیازهای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان تامین می شود

 

اشخاصی برای واردات مواد اولیه ارز دولتی می‌گیرند اما با بازار آزاد می‌فروشند!/رانتخواران به عنوان بازوی اجرایی باعث گرانی و تورم در قیمت مواد اولیه می‌شوند

کارآفرین صنعت نساجی تصریح کرد: مشکل بعدی ما بحث حمایت از این رانتخواران به عنوان بازوی اجرایی است به طوری که این اشخاص برای واردات مواد اولیه ارز دولتی می گیرند، اما در فروش با ارز آزاد این کار را انجام می‌دهند که خود این مسأله باعث گرانی و تورم در قیمت مواد اولیه می‌شود و با تأثیر گذاری مستقیم بر قیمت کالای تمام شده  قدرت رقابت با بازارهای همسایه مانند ترکیه را می گیرد، چون در این صورت تفاوت زیادی بین قیمت ما و آنها حاصل می‌شود.

سیدی با انتقاد از وجود قوانینی مانند رفع تعهدات ارزی گفت: تولید کنندهای مثل من هنگام صادرات محصول خود به کشور عراق ریال دریافت می کند، اما باید تعهدات ارزی خود را با دلار پرداخت کند که البته قانون جهات و راهکارهایی دارد که آقایان اصلا به آن توجه نمی‌کنند.

مسئولین دنبال سهم خواهی از پیکره نساجی هستند!

این کارآفرین با بیان اینکه در کل باید بگویم نساجی در صنعت یتیم واقع شده است، تصریح کرد: در این حوزه کار بنیادین، دانش بنیادی، انتخاب مدیر لایق انجام نشده و هر شخصی از مسئولین به دنبال سهم خواهی خود از پیکره نساجی هستند.

 

نیازهای تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان تامین می شود

تولیدکنندگان هنگام صادرات محصول خود به کشور عراق ریال دریافت می‌کنند اما باید تعهدات ارزی خود را با دلار پرداخت کنند.

خواهش می‌کنم مسئولان ناکارامدی که از این صنعت آگاهی ندارند، کناره گیری کنند

سیدی در پایان با اشاره به آیه شریفه کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ افزود: به مدیران اعلام می‌کنم طبق فرمایشات قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و دین اسلام اگر مسئولیتی را قبول می کنید، اما نمی توانید، شما به مردم، به نظام، به انقلاب، به خودتان و خدا خیانت کرده اید. خواهش می‌کنم مسئولان ناکارامدی که از این صنعت آگاهی ندارند و چیزی از برنامه ریزی و هدف‌گذاری در این صنعت نمی‌دانند کناره گیری کنند چون در این صنعت عده‌ای کارآفرین در حال خدمت هستند که در تمام مدت تحریم ماندند، تحریم ها را دور زدند و سی و اندی سال است که در حال زجر کشیدن هستند شما دیگر این زجر ها را با ناکارآمدی، نالایقی و بی‌تجربگی اضافه  نکنید.

برچسب ها: صنعت نساجی صنایع نساجی تولید داخلی #کارآفرینی فرش ماشینی نمایشگاه #وزارت صمت ویدیو
ارسال نظر
آخرین اخبار